söndag 13 maj 2012

Vilken dag.......

Jag älskar när man kan vara ute hela dagen, alla blir liksom på bättre humör. Justin och jag startade tidigt. Rensade ogräs redan kl 8.45, ha ha. Jag tog tag i allt ogräs och Justin samlade maskar....det var toppen kul tyckte han, stora och små alla fick dom åka i hans lilla skottkärra.

Sen var det dags för pappa Mattias att bygga ihop studsmattan som vi köpt av ett par bekanta. Innan var jag av åsikten att vi inte skulle ha någon studsmatta men Justin tycker verkligen att det är toppen kul. Nu slipper han tjata på grannarna att han ska få komma dit och hoppa. Det tog dock en stund att få ihop allt men sedan var han så nöjd.


Det blev spontan grill lunch hos våra grannar Nico & Jennie. Dom är alltid så duktiga på att bara slänga ihop något, gör underverk, kan koka soppa på en spik som man bruka säga. Ni vet sådana där som man får ångest för att bjuda hem på middag......men snart MÅSTE vi, har varit hos dom så många gånger........tack Nico och Jennie för en ständiga frikostighet......

Igår skrev jag ju om att Jusitn alltid vaknar så tidigt och funderade då på hur elvabarnsmamman Mirka bär sig åt. Idag fick jag svar från Mirka, såhär skrev hon

Hehehee...Ja du, vi har flera morgonpigga barn som gärna kliver upp runt kl.6 oavsett dag :-D Tur att även jag är morgonpigg ;-) Barnen nöjer sig med att titta på barnprogram på morgonen så om minstingen sover så får man ibland sova lite längre :-)
Kram

Ja jag ska aldrig klaga mer, hade aldrig klarat av att ha så många barn. Hatten av för dig Mirka och alla er andra supermammor.

Ha nu en fortsatt trevlig kväll, solen skiner ju fortfarande och det är en underbar kväll. Kram!!!!

2 kommentarer:

  1. Studsmatta är roligt! Melvin önskar sig en i 5-års present men vi bor i radhus med pyttetomt så inte ens med våld får vi in en studsmatta. Som tur är så har hans bästa kompis en så vi får gå dit och studsa lite.

    Hoppas du haft en fin helg!

    SvaraRadera
  2. *fniss* Jag är oxå sååå morgontrött... 2 av mina 3 grabbar är det... Men min mittengrabb vaknar gärna kl 6, men ligger btrevid mej o tittar på bolibompa så att jag får sova en stund till!;-)
    Kram K

    SvaraRadera