måndag 7 maj 2012

Ett litet monster har flyttat in.....

 Bilden har jag lånat av Ann Malmborg.....

God morgon alla fina.....viken härlig dag. Ni som var på Mammobloggalan i helgen har säkert gjort precis som vi lärde oss av coachen igår. Tittat er i spegeln och sagt "God morgon, vad du är vacker" innan ni lagt på sminket!!!!!!!! Detta gjorde dock inte jag idag som vaknade med någon form av ögoninfektion och knappt fick upp ögat....typiskt. Måste blir bra till i morgon då jag ska gå en visning för Thalia....


Ni vet hur man längtar efter sitt/sina barn när man är borta, likaså gjorde jag i helgen. Men när jag kom hem märkte jag att mammas lille prins hade förvandlats till en mini monster ( dock väldigt sött )
Ingenting duger, allt ska slängas på golvet och han kan ALLT själv.......jösses vilket kast tillbaka i verkligheten efter en lyxig helg. Nu har 3 års trotsen gjort entré på riktigt..... vilken utmaning känner jag redan nu och det har knappt börjat. :))))))) några bra tips någon som gått igenom detta??????

Här är han dock på bra humör när han fick prova dom fina hörlurarna från Ziperall som jag fick på helgens event.....



Nu ska jag sätta igång och packa Ocky mössor igen, detta paket åker iväg till Klädfabriken i Östhammar. Till fina Ann och Anders Malmborg som såg till att jag fick upp ögonen för helgens blogg event.

Vi hörs senare, stor kram!!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Ha ha... idag är jag nära att lägga ut Max på Blocket, här börjar 3-års trotsen ett halvår innan, allting är "Nej" just nu, puh.

    Tack fina du för en underbar helg, nu ska jag sätta mig med en kopp kaffe, njuta av lugnet och skriva ett långt inlägg om eventet. Så du får kika in lite senare så får du se fina bilder :-)

    www.niehoffs.blogspot.com

    Kram

    SvaraRadera
  2. tips ; gå ut på altanen eller in på toa, ta 3 djupa andetag och det allra bästa DET GÅR ÖVER .... Ha en bra dag ! Kraam Kin www.kinsblogg.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Låter som om ni haft en fantastiskt rolig helg - kul! Min William som är drygt ett halvår äldre än Justin är också i värsta trotsåldern och allting tar väääldigt lång tid innan man blir klar. Tråkigt med din ögoninfektion..., jag hade ju båda ögonen i påskas - usch säger jag bara! Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Denna härliga trots.. jag är glad att den starta så tidigt på Angelina för nu är det värsta över och jag kan vila till nästa trots kommer...?! Haha Kram

    SvaraRadera
  5. Jadu Annika, här har du en till med en son som har 3 års-trots..dock har ja även en med en 5 -år trots och en med en förtidig 2 års trots..som du sa så blev man rått och brutalt inslungad tillbaka till verkligheten igår =)

    Brukar säga att denna trots är en förvarning hur tonåren kommer bli..ha ha..massor av tonårsfasoner i lillkroppen. Men de är väl nu som de är superviktigt att vara konsekvent och verkligen visa va som är rätt och fel plus att man även här måste lära sig att välja sina fights.
    Kan vara ganska bra på att koppla bort Malcoms skrik och utbrott som han får när hans socka inte går att ta på rätt eller nått annat.

    hoppas ditt öga är bättre i morgon och du får spola och droppa de.

    ha en så bra dag som du kan ändå

    kram

    SvaraRadera