fredag 18 maj 2012

Blåa nyanser och lite trädgårdstips.

Jag trivs verkligen i blått och i sommar har jag tänkt ta till mig det mer än tidigare. Annars är jag en riktig rosa/svart tjej. Men i år tar jag ut svängarna och kryddar med lite blåa toner. Dessa shorts köpte jag på Stadium förra året, Race Marine. Finns säkert något liknande i år. T-shirt kommer från H&M 99 kr.



Jag älskar Lavendel och i år har jag bestämt att jag ska plantera ett långt land som jag har fullt med Lavendel som återkommer varje år. Tycker dom är så fina och luktar gott. Än så länge får jag hålla tillgodo med dom i krukan.


Om ni har lite tid över i helgen kan ni göra lite skapelser i finbetong som är fina att pynta med eller ge bort. Allt som är hemma gjort känns ju alltid lite lyxigare. Här har jag hällt finbetong i två olika isformar. Dessa brukar jag sedan ha att pynta med i olika krukor eller lägga i trädgården.....



Här har jag tagit en bakform i silikon och fyllt och sedan ställt en annan i så man får som en skål. På kanterna har jag lagt skärvor av ett gammalt kakel. Låt fantasin flöda....... Denna brukar få tjänstgöra som fågelbad för småfåglarna.

Ha en underbar helg och låt oss hålla tummarna att vi får kanonfint väder.....jag längtar efter soool!!!  Tävla här kära läsare...... ni har till den 20/5 på er kl 18.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar