måndag 26 mars 2012

Sporteopathy - Att leva i balans


Det är många av er som hörs av sig och undrat vad det är för kur jag går igenom just nu....
Här kommer därför en presentation direkt från Sporteopathy så att det inte blir några fel....
Längst ner hittar ni även kontaktuppgifter till Johanna om någon är intresserad av att veta mer.



Sporteopathy – Att leva i balans
Hälsa och prestation för professionella idrottsmän och för de som vill hitta en livsstil för att nå en hälsosam balans i vardagen. Vi pratar om livskraft.
De flesta av oss förstår det viktiga med att äta rätt kost, men räcker det?

Idag är våra jordar utarmade på näring. Vi prioriterar storjordbruk där näringsinnehåll går som sista prioritet.  Studier visar att det finns mycket mindre näring i vår jord för än 50 år sedan. Vi besprutar våra åkrar mer och mer och vi börjar även mixtra med vår mat i from av GMO (genmanipulerad), strålning, olika aromer och tillsatser. Samtidigt som detta händer stressar vi mer och mer. Fler kemikalier upptäcks och läkemedel intas i en större utsträckning. Maten vi äter har gjorts i fabrik och den värmer vi sedan upp i mikrovågsugnen eller tar någon form av snabbmat ute på stan. Allt som allt leder detta till brister på viktiga näringsämnen och obalanser i kroppen. Det leder också till en sur miljö där virus och bakterier trivs och en mängd inflammationer som leder till trötthet, förtidigt åldrande och negativa hälsoeffekter.
Tillverkarna av kosttillskott lovar en lösning på detta. Men förvirringen är stor och kosttillskott finns det gott om på marknaden men frågan är vilket eller vilka man skall ta och i vilken mängd. Hur vet jag att jag just får i mig de jag behöver och av en bra kvalité?

Hur fungerar Sporteopathy?
Sporteopathy är ett unikt nutritionsprogram framtaget individuellt för varje person. Sporteopathy går inte att köpa i affären utan går bara att få av din personliga Sporteopathy terapeut efter noggrann analys av ditt hälsotillstånd och målen med din hälsa. Ditt kosttillskottsprogram packas sedan unikt för dig i praktiska portionsförpackningar som är enkelt att ta varje dag. Du får också unika kostråd och mentala träningsövningar som stärker effekten. Med exakta doser varje dag och stöd av din Sporteopathy terapeut är du trygg och säker i att du ger din kropp det bästa. Vi fokuseras oss mycket på mage och tarm där 70% av vårt immunförsvar sitter. Vi arbetar med att ta bort inflammationer, stärka syra-bas balansen samt balansera upp de brister du har i kroppen. Sporteopathy använder bara de bästa kosttillskotten från de främsta tillverkarna och alla är ekologiska, GMP-klassificerade och GMO-fria och fria från onaturliga tillsatser.

Hur går det till?
Första steget är att Sporteopathy terapeuten gör en holistisk hälsoanalys med flertalet analysmetoder och kartlägger obalanser tillsammans med personens kosthållning, kosttillskott, homeopati och ett mentalt träningsprogram fokuserat på optimal hälsa för dina mål. Vi tar fram precis de kosttillskott och det program du behöver efter ett antal olika analyser som tar ca 1-1.5h och utifrån dessa analyser gör vi ditt Sporteopathy kit. Efter en månads användning så är det dags att göra nya tester för en uppföljning vad som hänt.
Det är viktigt att balansen mellan kost, motion, mental träning och den miljö vi vistas i skall passa dig. Sporteopathy arbetar med en livsstil och inte en diet, att hitta en balans och en livskraft genom livet för att uppnå optimal hälsa. Vi ser hela dig och dina behov.


Vad säger kunderna?
Vi har hjälpt många att uppnå optimal hälsa. Nedan är några av de vi behandlat och deras resultat. Läs även mer på www.sporteopathy.com

- Återhämtning I rekordfart efter min kosrbandskada. Det har jag Sporteopathy att tacka för det vet jag! –Jonas Bjurström, 33 år BK Häcken

-Jag är mycket piggare och jag har en helt fungerande mage igen som jag inte känt på många år. – Linda, 35

-Det känns otroligt bra och jag mår toppen och jag saknar de små påsarna redan. –Sandra, 32

-Det syns marginellt att lite av mag-fluffet att försvunnit, det gör mig väldigt peppad!- Kaisa, 25

Det kan inte bli lättare att uppnå en optimal hälsa och livskraft än genom Sporteopathy!

Kontaktuppgifter:
Whiteport AB
Axvallsvägen 52
121 50 Johanneshov
08-54510080








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar