tisdag 6 mars 2012

Kroppsgenomgång, Ockyleverans och modevisning!!!!

Idag har jag haft besök av fina Johanna som har gjort helhetsundersökning av min kropp och hälsa. Stress, syra-basbalans, vitamin- och mineralbehov, blodprov m.m. Jag kommer sedan få ett skräddarsytt paket med näring, vitaminer, mineraler och div kosttillskott.
Tipset jag fick med en gång var att inte äta några mjölkprodukter, tydligen en stor bov till att man drar till sig infektioner. Men jag förhandlade till mig lite mjölk i kaffet.....kan bara inte dricka kaffe utan mjölk.
Mycket mer grönsaker på tallriken, minst hälften och inget fläskkött.....
Ja det är väl bara att börja sakta men säkert. Det blev en lättlunch idag, med lite nyttigt och lite synd.
Kaffe med lite mjölk
jordgubbar ( jättegoda )
rå broccoli
en avocado




Ja det ska bli spännande det här men jag är villig att testa allt för att slippa denna tråkiga spiral jag varit i sedan före jul. Det blir ett stressmoment att aldrig känna sig riktigt pigg


Här är Johanna från Sporteopathy, tyvärr blev bilden lite suddig......( mitt fel )
Fortsättning följer på min nya livsstil :)))))))))

 Sedan bar det av till Barnaskaran i Årsta för leverans av lite Ocky kläder. Så nu finns dom på plats där bara att kika in om ni är i närheten.


ikväll går jag visning på Oscarsteatern till förmån för Go Red och forskningen kring kvinnohjärtat.
Bilder kommer senare ikväll.


Nej nu måste jag hinna packa för Borås i morgon, tåget går tidigt och det blir sent ikväll. Dessutom stänger dagis redan kl 15.45 idag......
Tjingeling vi hörs senare.

2 kommentarer:

  1. Det där lät ju hur bra som helst, det skulle jag också vilja göra!
    Tror att det är en massa saker som är i obalans i min kropp.
    Första gången jag är här, mysig blogg du har :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pernilla,

      Välkommen och kul att du kikade in. Ja det ska som sagt var bli riktigt spännande att få driva ut alla "onda andar" i kroppen.

      Ha en bra dag.
      Kram Annika

      Radera