onsdag 11 april 2012

Varför är det så svårt.....



God morgon fina vänner.......
Som ni kanske min så håller jag ju på med en kur från Sporteopathy, Det är en 30 dagars kur och jag har nu 12 dagar kvar. Jag tycker det går riktigt bra. Dragit ner på kaffe till en kopp om dager eftersom jag inte kan dricka utan mjölk, inte ätit någon fil eller yoggi. I dag blev det havregrynsgröt med ett rivet päron på. Bytt ut all potatis, ris och pasta mot rotfrukter, gott och tom barnen gillar det starkt. ( även om dom kan välja pasta, potatis eller ris om dom vill. Men det jag märkt hos dom är att det äts mycket mer sallad nu när jag gör en god sallad vid varje måltid. Spenat har blivit en stor favorit....

Men nu till mitt lilla problem, varför är det så gott med fikabröd??????vem kom på detta????
Inte blev det bättre av påsken när det bjöds på fika och godis vart man än kom..... så denna veckan är det hårda bud som gäller. Allt resterande påskgodis är undangömt......


För utom det så känner jag mig mycket piggare och faktiskt gladare. Kroppen känns lättare och nu gäller det bara att bli av med fikasuget.......har ni några bra tips??????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar