söndag 22 april 2012

Söndagskaos med lite mys.....

Hej på er,

Hoppas ni mår bra och njuter av att det är söndag och fortfarande ledigt.
Hos oss är det alltid lite kaos på söndagar tycker jag eftersom jag har bonus barn som antingen kommer eller ska åka då. Kommer dom är det massa fix med veckans mat etc ( eftersom det är mycket aktiviteter och jobb under veckan vill man ju vara förberedd ) Ska dom åka ska man se till att alla kläder är rena inför färden till deras mamma, kläder ska packas och man ska tjata om att rummet ska städas......

Idag är det en söndag när vi får hit storasyster Ella och storebror Elias, Justin längtar såklart...... och följde därför med och veckohandlade...... egen vagn ska det vara nuförtiden, duger inte att sitta i mammas och titta på. Fy vad jag tycker det är jobbigt att hitta på en hel veckas maträtter...... hur brukar ni göra? veckohandla eller handla för dagen?


Sen blev det en leksväng hos tvillingkompisarna Theo och Oliver. Alltid uppskattat för killarna att ses och vi vuxna han och prata en lite stund mellan allt bus.....


Vi hörs lite senare, stor karm........

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ja, det är ett bök och stök det där med mat...
    Jag brukar veckohandla, men det blir alltid lite småhandlande ändå. Alltid något som fattas eller behöver kompleteras. Jag brukar försöka laga mer mat än det vi äter och så fryser jag in. Go söndag, Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Camilla,
      Tack för ditt svar. Ja visst är det bökigt ibland. Fantasin tar liksom slut.
      Laga mycket mat är bra, tyvärr går dem åt här dagen efter till träningar och lunchlådor.....måste kanske laga ännu mer.....
      Kram!

      Radera