torsdag 26 april 2012

Valerie Aflalo

God morgon alla fina läsare,
Igår var jag ju och träffade två superduktiga svenska designers. Carolin på Sweet Caroline och Valerie Aflalo. Inlägget om Sweet Caroline kunde ni läsa igår och nu ska ni får följa med bakom kulisserna hos Valerie.

Valerie lärde jag känna när hon vann Fröken Sverige några år efter mig. Vi har haft en sporadisk kontakt genom åren och det är alltid lika trevligt att ses. När hon för ett tag sedan öppnade butik i Stockholms nya varuhus Mood bestämde vi att jag skulle göra ett blogg inlägg om hennes livsverk.
Valerie kommer från en familj med lång erfarenhet av konfektion och design och hon har en gedigen utbildning från Paris. Läs mer här om hennes bakgrund. Här är fina Valerie med lite av vårens kollektion. I juni blir hon mamma igen. Vacker som vanligt!!!!

Det är här inne på kontoret som allt händer, på väggarna hänger det fullt med skisser och det är tygprover överallt.

Sedan ett tag tillbaka designar Valerie även superfina halsband, kolla in denna från vårens kollektion. To die for!!!!!!

Och dessa snyggingar kommer till hösten

Här hänger höstens godbitar som redan är insålda till butikerna runt om i landet. Klicka in här så hittar du din närmaste återförsäljare.

Även hos Valerie hittar man såklart årets stora modefärg orange. Här en klänning i olika nyanser med virkad ringning. Snyggt som attan.....

Den här fina var Valerie snäll och lånade ut till mig till nästa helgs event på Mammabloggalan. Tack söta för det...


Ja även påsen är såklart av högsta klass, vet inte hur många som kommenterade den på vägen hem. Tror jag ska börja använda den som handväska :))))))))

Hoppas ni har haft det trevligt på dessa besök hos två av våra duktig svenska designers.
Ha en underbar dag, bort regn och välkommen sol!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar