tisdag 3 januari 2012

Nu är jag förevigad av en riktig konstnär

God kväll kära läsare,

Här var utgångsläget......

Vid lunch idag fick jag besök av min vän och konstnär Gustav Sundin. Vilken konstnärsdag det blev för honom. Först porträtt i direktsändning TV4 och sedan direkt till mig. Vilken koncentration. Jag har aldrig fått mitt porträtt målat tidigare så det var riktigt spännande att se Gustav måla och måtta med penseln.



Så här såg det ut efter första sittningen som varade ca 1 timme. Vill till att sitta så gott som blickstilla och inte prata för mycket. Man är ju rädd att störa konstnären............


I vanliga fall håller Gustav till nere i södra Sverige. Men i helgen håller hans kollega och han kurs i Solna här i Stockholm. Vet att det finns ett fåtal platser kvar om någon skulle vara intresserad. Kolla in här så kan ni läsa mer.


 Såhär blev slutresultatet efter ca 3 timmar. Jag tycker själv att den blev jätte fin. Gustav var så snäll att jag även får behålla den fina målningen.
JAG ÄR SÅÅÅÅ GLAD FÖR DEN. Tack Gustav!!!!!




Jag nu är det bara att njuta av resten av kvällen och denna nya erfarenhet. Hoppas ni också haft en riktigt bra dag. Kram

1 kommentar:

  1. Annika, det är DU!!!
    Jag såg programmet i morse och var så impad. Gusav är min fb-vän, så nu blir det av att gå en kurs hos honom framöver, Kram

    SvaraRadera