onsdag 11 januari 2012

Fy för rökning

Är det något jag ogillar så är det rökning, tänk när folk fick röka på krogen. Fy vad man luktade när man kom hem.

Under flera år arbetade jag aktivt mot rökning både i Sverige och utomlands. Därför blir jag ledsen när jag hör debatten dom senaste dagarna att rökning bland unga tjejer ökar igen. För 5 år sedan rökte 10 procent av dom 15 åriga tjejerna. Idag har det ökat till 16 procent.
Tyvärr tror jag det är dålig information i skolorna, har inte hört mina bonusbarn prata en enda gång om att dom har haft någon tobaksinformation i skolan.
Eftersom rökning bland vuxna minskat har man sett problemet som löst. Men icke....... Nej jag tror på mer utbildning om rökningens faror i skolorna. Även om man kanske tror att dom inte bryr sig så är det alltid något som sjunker in.

Förresten, 40 min sova på dagis igår och Justin somnade kl 20.40. Inte helt ok men bättre i alla fall.

Ha nu en toppendag!!!!!! Det tänker jag ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar