måndag 18 juni 2012

Mördare.........

God morgon,



Fy jag har fått fullt av mördare i min trädgård i form av mördarsniglar.......fy jag tycker dom är ÄCKLIGA. Varför finns dom och fästingar. Nu måste jag jaga runt i trädgården så fort vi ska gå ut och inte kan ja klippa dom i hälften heller så dom kommer tillbaka med en gång de slemmiga rackarna........



Finns även en sida där man kan hitta div tips om en smärtfri död.......mördarsnigeln.se.

Hur ser det ut i era trädgårdar i år. Är såklart den milda vintern som gjort att så många överlevt.

Nu något mycket roligare.....sitter precis och tittar på superbloggerskan Elin Kling på TV, hon pratar om att hon gillar och fynda i sin egna garderob.....det är precis vad jag gjorde i morse. Dagens outfit blev en aprikos tunn topp bed broderier från Gina Tricot som jag köpte för en massa år sedan..... funkar lika bra nu. Till dessa har jag ett par vinröda vaxade byxor.


Och ett par superläckra örhängen med döskallar och guld som jag fick av min arbetskamrat....Me love


Ja det blev ju en salig blandning på detta inlägg men tycker ändå att jag knöt ihop säcken på slutet, mördarsniglar i inledningen och döskallar på slutet....hi hi...ha nu en underbar dag.....

 

2 kommentarer:

  1. Peppar, peppar i år har jag bara sett 2 mördarsniglar och grannen 1. Tycker de är såå äckliga, kan inte klippa dem itu. Lägger dem i plastpåse som jag knyter ihop och kastar i soptunnan. Vi har inte haft så många förom åren heller som tur är. Men däremot har jag harar som äter upp mina tagetes. Men de är söta, så det är ok. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Anita, ja harar hade varit mycket bättre... Jag jagar vidare på sniglarna..., kram

    SvaraRadera