söndag 4 december 2011

Ingen ro till sovmorgon...........


God förmiddag, ja då är det andra advent och inte har jag någon ro till sovmorgon trotts att Jusitn är hos farmor. Men lyckades ändå sova till 8.30, sen kände jag att det var SÅÅÅÅ mycket jag ville göra ( inte måste ) innan vi hämtar Justin och Ella och Elias kommer.


Först och främst förbereda lite mat inför veckan, här ska ni få ett kanon bra recept som är enkelt och sköter sig själv i ungen. Jag har själv fått det av en god vän och barnen älskar det.


Köttfärslimpa ca 4-5 portioner

Ca 1 kg nötfärs
Knappt en burk crème fraische

1 påse knorr fransk löksoppa


Blanda ihop allt och lägg i en smord form, forma till en limpa
In i ugnen 1 timme på 175 grader

Vips så är middagen klar!!!! Bilden ser kanske inte så kul ut men lovar att den är supergod.

Servera med kokt potatis brunsås och lingon.

Sen gick jag ut i trädgården och röjde det sista inför vintern, tänkt göra det så länge men har  bara inte hunnit. Hängde upp ljusslinga i vårt lilla träd och gjorde lite julmys på altanen.


Dagens svåraste uppgift blir att få upp mannen som jag hör snarkar gott i sovrummet........
Efter lunch åker vi och hämtar lilla älsklingen.


Vi hörs igen ikväll, ha en härlig dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar