fredag 30 december 2011

En dag på sjukhuset

Hej på er!

Sist vi hördes hade jag en lugn kväll i soffan, men jag han inte mer än säga hej då till er alla innan det vändes till oro och en sömnlös natt. Mattias bror ringde och med en gång kände jag att något hänt. Han berättade att Mattias svimmat av två gånger vid deras middag och att han och hans andra bror var på väg till sjukhuset i ambulans. Oj 1000 tankar hinner fara genom huvudet och jag hade senast samma morgon sagt till honom att han måste gå till läkaren för jag tycker han är så extremt trött och har stressat mycket.
Jag hade kontakt med hans bror på sjukhuset och Mattias var vid medvetande men mycket trött. Dom fick vänta ett tag på läkare så jag bestämde mig för att stanna hemma med Justin. Hade en granne som kunde rycka ut om det hände någonting.
Fick sedan samtal 04.30 av Mattias att han får stanna kvar för observation, men att det var ok. Skönt!!!! sov någon timme för att sedan lämna Justin hos farmor och åka till sjukhuset.
Mattias låg uppkopplad med en apparat som har koll på hjärtat, och fick göra det till em igår. Dom kunde inte hitta någonting men eftersom det är andra gången det här händer måste han ha lite koll framöver, men det viktigaste inget fel på hjärtat. Men man får ju sig en tankeställare. All stress med en massa olika jobb, barn med aktiviteter som ska köras hit och dit etc etc jag ni vet hur vardagen ser ut. Hur är det meningen att man ska räcka till???????
Nu vilar han i alla fall ut här hemma, är supertrött efter gårdagens bravader. Justin och jag ska gå iväg till några kompisar så pappa får vila i fred.
Var rädda om varandra, näst sista dagen på 2011!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar