onsdag 19 oktober 2011

Alla stora förändringar börjar med en tanke.....

Idag blev jag inbjuden till ett frukostseminarium på fredag till Operation Smile. Jag brukar alltid följa deras fantastiska arbete när det visas på tv och blev därför extra glad när jag blev inbjuden och få möjlighet att veta mer.
Operation Smiles vision är att
inget barn i världen ska kränkas eller tvingas leva undangömt på grund av en behandlingsbar ansiktsdeformitet. Tack vare medicinska volontärer, som delar med sig av sin tid och sin kunskap, kan barn i utvecklingsländer erbjudas en operation som förändrar
deras liv för alltid.

Operation smiles grundare är på plats och föreläser.
1982 grundade plastikkirurgen Bill Magee och sjuksköterskan Kathy Magee organisationen Operation Smile. Initiativet tog de efter en resa till Filippinerna, där de med egna ögon såg hur barn med ansiktsdeformiteter blev utstötta och hade problem att äta och prata.

Idag, nästan 30 år senare, har över 160 000 barn och unga runt om i världen fått en operation utan kostnad för deras familjer.

Paret Magee blev 2009 utsedda till America’s best leaders av U.S. News & World Report's och 2007 fick de ta emot The President's Call to Service Award.

Ni ska få en rapport på fredag. Hur ska jag kunna hålla tårarna borta, brukar gråta mig igenom programmen. Med det är väl ett tillfälle man kan få lov att fälla en tår på.
Men vi hörs ju innan dess. Trevlig kväll till er alla. Kram

1 kommentar:

  1. Om du får tanken att flytta till Borås :-)

    http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-rydboholm-boras-kommun-knut-hakanssons-v-g-9-2828015#.TphOkB7JV8M.facebook

    SvaraRadera