onsdag 22 februari 2012

Dripp Dropp.......


Aldrig är man väl så glad när det regnar som när våren är på gång.......suttit hemma och jobbat idag och snö och is har bara kanat av taket och fått hela huset att skaka. SÅÅÅÅ härligt!!!!! Våren närmar sig.
I år längtar jag verkligen efter våren eftersom vintern varit så mörk. Tänk första gången man kan tända grillen och sitta ute......HÄRLIGT!!!!!

Tack för alla fina tips jag fick för spruckna trötta vinter händer. Delar med mig här, kanske något som kan passa just dig......




Detta kom från Marie Wibergh
Hej Annika! Läste om dina händer på bloggen. En ännu bättre salva är Forevers Propolis för 190kr. Bäst i test enligt Expressen och flera andra tidningar.

Nillalie Enköping tipsar om detta

Som fd spaterapeut har jag bra tips gällande torra händer! Handbad 10 min, ta sedan olja (olive,sesam,solros,etc) och salt vanligt Jozobordssalt. Smörj in händerna med oljan låt sitta några min, peela noga med saltet över hela händerna, fingrar tumgrepp där man blir torr o fnasig, tillsätt lite ljummet vatten el olja, så att det går mjukt att peela. Skölj av med varmt vatten ej tvål, torka torrt och smörj in händerna med handcreme. Precis som saltvatten i havet har saltet läkande effekt, oljan mjukgör. Du blir len som en babyrumpa ;-) Använd O.P.I s nail oil pen med pensel varje kväll på nagelbanden! Jag garanterar fina händer.♥ Funkar även på fötter i kombination med fotfil givetvis.

Och från Åsa kommer följande
Den där klarar jag mig inte utan.... Men prova Rituals handscrub (den är som mask på samma gång) och sedan handcreme efter det...
Ja nu får även ni några nya tips att testa..... så får vi alla fina lena händer till våren!!!!!!!

Se you tomorrow.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar