onsdag 2 november 2011

Dåligt samvete!!!!!





Vad det gör ont i hjärtat att ha dåligt samvete över den lilla tiden man har med sitt barn.
Att gå från att ha varit mamma ledig till att ha jobbat halvtid hemma och halvtid borta till att jobba heltid borta är ett rätt stort steg......i alla fall för mig.
Det är lätt att det blir mycket måsten när man är tillsammans. Det är alltid jag som lämnar på morgonen och som ni säkert känner igen så är det ju en del konflikter innan man kommer iväg till dagis.
VILL INTE byta blöja, ta på kläderna, äta frukost, borsta tänderna........
När jag sedan kommer hem på kvällen är han sååååå trött så det blir grinigt för det.
Nu sover han äntligen och jag sitter här och tittar på honom och har ont i magen för alla konflikter vi haft denna veckan. Hur gör man???????????


Något helt annat..........

Idag kollade jag när första snön kom i Stockholm förra året.....22 okt, skönt att den inte kom så tidigt i år.

När jag ändå började tänka på snö lät jag mig inspireras av alla juldekorationer i en tidning. Det är ju rätt mysigt ändå :) Måste börja fundera på årets jultema hemma. Vit eller röd jul?
Ja vi får se hur det blir.


Så mycket fint! Ska blir kul med jul i år när Justin är lite större, han pratar mycket om tomten och snälla barn :)
Nu blir det en stund framför tv, borde tvätta håret men det får bli i morgon bitti.

Kram <3

1 kommentar:

  1. Han är såååå söt!!! Är helt övertygad om att du är den bästa mamman så ha inte dåligt samvete!!!

    Kramar i massor!!

    SvaraRadera